A fennmaradó fejlődés stratégiája elsősorban a környezettel kapcsolatos ökonómiai megfontolások,irányzatok ismeretében, azok figyelembe vételével alakulhat ki. Természetesen ezek a stratégiák egy vállalat életében sokkal összetettebben, kidolgozottabban, árnyaltabban jelentkeznek, legtöbbször a cég különböző stratégiáinak ötvözésével válaszol a megváltozott piaci kihívásokra. Ami manapság a legtöbb vállalatnál nyomon követhető, állandóan megjelenő stratégia. Átfogó költségtakarékosság: Ennek lényege, hogy az üzletág azon munkálkodik, hogy a termelési és értékesítési költségeit folyamatosan minimalizálja ezáltal versenytársainál alacsonyabb árat és nagyobb piacrészesedést érjen el. Azoknak a cégeknek, melyek ezt a stratégiát követik a tervezésben és a beszerzésben a gyártásban és a termékek szállításában ill, elosztásában kell nagy szakértelemmel bírniuk, míg a marketing terén kevésbé jó teljesítménnyel is boldogulnak. A probléma ezzel a stratégiával, hogy egyes cégek még így is alacsonyabb költségekkel jelennek meg ezáltal ártva azoknak a vállalatoknak, amelyek egész jövőjüket az alacsony költségszintre alapozták. A valódi megoldás az, hogy a vállalatnak azon versenytársak között kell a legalacsonyabb költségszintet elérnie, amely hasonló differenciálást és stratégiaösszpontosítást gyakorolnak.